O co chodzi w akcji „Badaj swoje piłki”?
„Badaj swoje piłki” to kampania komunikacyjna promująca profilaktykę raka piersi – zachęcająca do regularnych badań i samobadania piersi.
W Polsce każdego roku diagnozuje się około 20 000 przypadków raka piersi. Wczesne wykrycie choroby znacząco zwiększa szanse na skuteczne leczenie, dlatego działania profilaktyczne odgrywają kluczową rolę. Choć rak piersi kojarzony jest głównie z kobietami, problem ten dotyczy także mężczyzn – w naszym kraju około 150 panów rocznie otrzymuje taką diagnozę.
Wbrew powszechnej opinii, genetyka odpowiada jedynie za niewielki odsetek zachorowań – aż 90% przypadków ma związek z innymi czynnikami, głównie stylem życia. Zdrowa dieta, regularna aktywność fizyczna i utrzymanie prawidłowej masy ciała mogą znacząco obniżyć ryzyko choroby.
W kampanię zaangażowały się wszystkie kluby ORLEN Basket Ligi, znane postaci ze świata mediów i Instagrama oraz Fundacja Onkologiczna Rakiety – partner merytoryczny akcji. W mediach społecznościowych pojawią się filmy promujące samobadanie piersi z hasłem przewodnim: „Badaj swoje piłki”. Symbolem kampanii jest różowa wstążka z piłką.
Różowy Tydzień w ORLEN Basket Lidze
W dniach 10–15 października, podczas meczów 3. kolejki ORLEN Basket Ligi, w halach pojawią się specjalne stoiska profilaktyczne dotyczące samobadania piersi. Zostały one przygotowane zarówno z myślą o kobietach, jak i mężczyznach – którzy dzięki nim mogą dowiedzieć się, jak rozpoznać niepokojące objawy u swoich partnerek.
Pierwsze 40 kobiet, które odwiedzą stanowisko, otrzyma wyjątkowe upominki – różowe koszulki „Badaj swoje piłki” od marki 4F lub figowy balsam do ciała od firmy MOKOSH Cosmetics.
Każdy uczestnik akcji będzie mógł również wziąć udział w losowaniu różowej piłki symbolizującej kampanię. Co więcej, sędziowie prowadzący mecze będą ubrani w różowe koszulki, wspierając tym samym przekaz akcji.
Licytacje na rzecz Fundacji Onkologicznej Rakiety
W tym samym czasie (10–15 października) prowadzona będzie internetowa licytacja różowych piłek i koszulek akcji na platformie Allegro Charytatywni. Cały dochód zostanie przekazany na rzecz Fundacji Onkologicznej Rakiety.
Każdy przedmiot wystawiony na licytację zostanie wzbogacony o kosmetyk od MOKOSH Cosmetics. Aukcje zakończą się 15 października o godz. 23:59.
Partnerzy kampanii Akcja „Badaj swoje piłki” realizowana jest we współpracy z:
Fundacją Onkologiczną Rakiety (partner merytoryczny)
Marką odzieżową 4F
Firmie kosmetycznej MOKOSH Cosmetics.